Ergonomi i laboratoriet – hvorfor det er kritisk
Ergonomi i laboratoriet er en afgørende faktor for både medarbejdernes sundhed og kvaliteten af det analytiske arbejde. Laboratoriearbejde indebærer ofte gentagne bevægelser, statiske arbejdsstillinger og præcisionskrævende opgaver, som over tid kan føre til belastningsskader. Derfor bør ergonomien i laboratorier betragtes som en strategisk del af arbejdsmiljøet – ikke blot som en praktisk detalje. Dårlig ergonomi...
